Tiedote toiminnasta kaikille kiinnostuneille

Sinulle, joka haluat tietää, mitä Iisalmen Pelastakaa Lapset tekee!

Meillä on 46 jäsentä. Olemme kiitollisia heistä jokaisesta. Se, että maksaa jäsenmaksun, kertoo työmme arvostamisesta ja kannustaa meitä edelleen!

Kerronpa, mitä olemme tänä vuonna tehneet, ainakin:

1. Tähän mennessä olemme tukeneet 30 nuorta oppimateriaaleissa, heistä 22 lukiolaista ja 8 ammattikoululaista. Avustussumma 31.10. oli 9016 euroa
  2. Lisäksi 24 lasta tai nuorta on saanut harrastustukea yhteensä 5463 euroa lokakuun loppuun mennessä.
  3. Vapaaehtoisemme toimivat tukihenkilöinä lapsiperheissä helpottamassa perhearkea ja tuomassa iloa!
  4. Olemme olleet mukana Perheentalo-toiminnan suunnittelussa ja kehittämisessä ja vapaaehtoisina mm. tapahtumien järjestämisessä yhdessä MLL:n Iisalmen yhdistyksen ja Ylä-Savon Ensi- ja turvakotiyhdistyksen kanssa. Tulossa on mm. Lapsen oikeuksien konsertti ma 18.11. Vapaa pääsy kaikille! Vapaaehtoisille myös käyttöä!
  5. Olemme osallistuneet vapaaehtoisten virkistys-, koulutus- ja hemmotteluiltoihin, joita Perheentalon Sirkku Nevalainen järjestää. Sinäkin olet jäsenenä tervetullut niihin. Ohjelma löytyy nettisivultamme iisalmi.pelastakaalapset.fi. Seuraavana on Hemmotteluilta (tervetuloa myös miehet!) ma 11.11. klo 17 Liikunta- ja keilakeskus Liikkeen tiloissa. Ilmoittaudu Sirkulle 8.11. mennessä p. 040 192 0112.
  6. Vielä meillä on varainkeruuhaaste tälle joululle! Siksi ohessa liitteenä on yrityksille suunnattu Pelastakaa Lasten joulukirje, jossa ensimmäistä kertaa voi tehdä lahjoituksen suoraan myös haluamalleen paikallisyhdistykselle ja saada yritykselleen keräyksen myötä sähköiset joulukortit ja muu mainosarvo kirjeen mukaisesti! Jakakaa sitä yrityksille ja yrittäjille, joita tunnette tai joissa olette asioineet!

Edellisten lisäksi haluaisimme ensi vuonna vahvistaa mm.:

1. Paikallista vaikuttamistyötä lapsiperheiden ja nuorten asioissa. Nyt esimerkiksi viemme eteenpäin Nuorisoneuvoston ja vanhempainyhdistysten kanssa energiajuomien saantiin 16 vuoden ikärajaa THL:n suosituksen mukaisesti.
  2. Nuorten, lasten ja perheiden osallisuutta ja kuulemista yhteisissä asioissa
  3. Yhteistyötä paikallisen kriisivalmiuden rakentamiseksi yllättäviä tilanteita varten
  4. Jäsenistöä ja löytää sieltä aktiivisia toimijoita kehittämään esimerkiksi yhdistyksen viestintää. Ehkäpä sinä voit auttaa meitä jäsenten löytämisessä tai tulla itse mukaan toimimaan?

Kiitos, että luit tämän tiedotteen!

Terveisin

Päivi Korolainen